Identyfikacja wizualna CI

macbookIdentyfikacja wizualna (ang. corporate identity, visual identity) – podstawowe narzędzie, służące kreowaniu wizerunku marki firmy na rynku. Termin ten określa ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu uzyskania czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencyjnych marek. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji.

 

 

 

wzorywzory materiałów reklamowych symbolesymbole firmy kolorykolory firmowe typografiatypografie firmowe architekturaarchitektura i wystrój

 

ubiorubiór i identyfikatory pracowników

transportoznakowanie środków transportu

drukifirmowedruki firmowe

infowizualneinformacja wizualna inneinne elementy identyfikacji

Księga identyfikacji wizualnej

linia_pomarancz

W wyniku przeprowadzenia identyfikacji wizualnej powstaje zazwyczaj tzw. podstawowa księga znaku, Oficjalnym zapisem wzorców prezentacji firmy jest księga identyfikacji, która w sposób kompleksowy opisuje elementy systemu identyfikacji oraz sposoby i zasady ich wykorzystania. Księga identyfikacji występuje także pod innymi nazwami takimi jak księga tożsamości, oraz w wersjach anglojęzycznych Corporate Iidentity Manual, CI Manual, Corporate Identity Guide Book.

obrazek1